Герасим Варимезов е на 58 години, от Бургас, семеен с две деца и дядо на едно внуче. От 35 години работи в частния сектор. Развива бизнес, който е свързан основно с безопасността на движението, автомобилите и тяхната поддръжка. Част е от Гражданско обединение „Бургазлии“ и вярва, че е крайно време гражданите да влезнат в управлението на града. Като свой основен приоритет поставя младите хора и тяхната реализация.
- Вие сте човек, който е експерт по безопасност на движението. Как ви се струва град Бургас като пътна инфраструктура?
- Трафикът в Бургас, особено през лятото, е един от най-наболелите проблеми за града ни, защото не е акумулиран правилно. Пътят на пристигащите от останалите градове в страната директно минава през сърцето на града, което е предпоставка за възникване на ПТП. Имаме възможност да пренасочим трафика извън Бургас, използвайки обходни маршрути. Така можем да направим по-спокоен живота на хората в града.
Чисто инфраструктурно съм на мнение, че има места, които не са направени както трябва. Ще дам пример с ул. „Транспортна“ и участъка в близост до кръговото до OMV. Там редовно стават ПТП-та заради липсата на ограничителни знаци и неправилно регулиране на движението.
Навсякъде около МОЛ-овете има пешеходни пътеки, които са непосредствено до светофарните уредби и според мен са в разрез със сигнализацията, която подава едновременно свободен ход на пешеходците и на автомобилите. Това е предпоставка за ПТП. Кръстовището на Парк Арена ОЗК също е доста объркващо. Там през няколко метра има светофари, получават се задръствания, които допълнително изнервят участниците в движението.
- Сериозна дискусия сред гражданите предизвикаха бус лентите, които бяха изградени през последните години. Какво е вашето мнение – те вече помагат, или пречат на движението в града?
- Според мен имаше нужда от въпросните бус ленти, но те трябваше да бъдат в цялата транспортна мрежа с ясната идея хората да имат сигурност, когато слизат и се качват в автобусите. Така няма да имат предпоставка да пресичат зад или пред автобусите. В момента само на бул. „Демокрация“ бус лентата е направена с точните предпазни съоръжения. На другите места бус лентите са просто мястото, където автобусите минават и нищо повече. Безопасността на хората не е подсигурена по никакъв начин. На мнение съм, че таксиметровите автомобили също трябва да имат право да използват бус лентите, защото те също превозват пътници и реално са част от транспортната мрежа. Бус лентите, от гледна точка на сигурност, са добър вариант, но не са реализирани в пълния си мащаб в Бургас.
- Възможно ли е, според вас, да се ограничи движението на автомобили в центъра на града?
- Според мен е възможно да се ограничи до такава степен, че в ЦГЧ да бъдат допускани само служебни автомобили. А личните автомобили да нямат достъп до централната част. Тук обаче опираме до темата с паркоместата. В Бургас проблемът с паркирането е огромен. Община Бургас, според мен, не взима никакво отношение по този въпрос. За нея най-добрият вариант изглежда са използването на синя и зелена зона. Един паркинг на няколко етажа би облекчил значително този проблем. Ще се открият работни места за хора, които ще се грижат за това съоръжение, а в същото време замърсяването на въздуха в централната част няма да бъде толкова голямо. Крайно време е да се направи нещо и за озеленяването на ЦГЧ, а и не само там. Цялостно положението с озеленяването и междублоковите пространства е в окаяно състояние. Имам чувството, че общината напълно е забравила за тях.
- Откриването на работни места също се очертава като фундаментален проблем. Губи ли Бургас своите млади хора за сметка на другите големи градове в страната?
- Младите хора са основен приоритет. Всеки млад човек, след като завърши своето образование, иска да има реализация, която да му гарантира добри доходи. За момента в Бургас това не се случва. Заетостта на млади хора е минимална. Реализацията на младите хора трябва да е основен приоритет. Ако не успеем да ги задържим в града, Бургас до няколко години ще стане застаряващ град и ще се изправи пред демографски срив. Всички виждаме как младите масово поемат към София, Пловдив или чужбина. За съжаление, те не намират достатъчно потенциал за реализация в Бургас и са принудени да търсят щастието си далеч от родния град.
- Станахте част от Гражданско обединение „Бургазлии“ и сте сред кандидатите за общински съветник. Какво ви провокира да го направите?
- Искам да накарам хората да повярват, че промяната е възможна. Хората масово са обезверени. Ще трябва време и много работа, за да се върне доверието им. За да има резултати се изисква максимална отдаденост за каузите на града. Много хора ме питат защо сега. За последните 16 години, лично аз не видях нищо от Общинския съвет и администрацията. Работи се единствено по европейски програми. Липсват собствени идеи и предложения, които впоследствие да бъдат реализирани.
Това бе и мотивацията ми да се присъединя към Гражданско обединение „Бургазлии“. Тези хора наистина милеят за града. Ние имаме за цел да дадем прозрачност за всичко, което се случва в Общинския съвет. Самите хора трябва да станат съпричастни към случващото се в града, не само Общинския съвет.
- Казахте, че хората са обезверени. Какво бихте казали на тези, които не вярват на никого и нямат намерение да гласуват на 29-ти октомври?
- Аз съм съвсем обикновен човек от града, който смята, че така не може да се продължава. Бездействието на гражданите, нежеланието им да гласуват и да изразяват позицията си, дава възможност на корупцията да се разраства. Нека променим нещата в полза на Бургас. Бургас е един прекрасен град, който има потенциал. Аз искам моите деца да останат тук, да намерят реализацията си тук. Убеден съм, че много други родители искат същото. Затова е необходима промяна.
Партия МИР е с номер 63 в бюлетината.