fbpx
 

СИМЕОН СЛАВЧЕВ: ЦЕЛТА НА ПП МИР Е БЪЛГАРИЯ ДА СТАНЕ ТРАНСПОРТЕН ХЪБ НА ЕВРОПА

юни 29, 2021

Основна политическа цел на ПП МИР (Морал, Инициативност и Родолюбие) е България да стане транспортен хъб на Европа, който ще има огромно значение за икономиката ни. Това заяви председателят на ПП МИР Симеон Славчев на кръгла маса в БТА – София, където беше представена основната визия на политическата сила в сферата на транспорта, инфраструктурата и логистиката.

„ПП МИР си поставя за основна политическа цел България да стане транспортен хъб на Европа. Това може да се случи след като се свържат в едно всички проекти за транспорт, инфраструктура и логистика и страната ни се превърне в огромен логистичен център в тези три ключови сфери“, заяви Симеон Славчев.

Проф. д-р Симеон Ананиев каза, че са остарели разбиранията за транспорта като превоз на човек или стока от едно място на друго. „Вече никой не говори за транспорт, а за верига на доставки на стоки и мобилност на хората.  Ключово при мобилността на хората е да има избор за начина на транспорт. Всичко това вече е въведено в ЕС, ние изоставаме с 10-15 години на такива модели. Не е проблем във всяка една държава от мобилния телефон да си резервираме влак, после автобус. При нас нашите системи не са завършени в информационен и дигитален аспект, още са в яслата“, заяви проф. д-р Ананиев. Той е преподавател по спедиция, статистика и управление на транспорта във ВТУ „Тодор Каблешков“ – София и водещ експерт от ПП МИР, който е разработил програма и дългосрочна визия за транспорта, инфраструктурата и логистиката. Професорът е водач и на листата на ПП МИР във Варна.

Той уточни, че другият важен аспект за транспорта е веригата на доставки на стоки, където в България има съществен проблем. „В България фирмите за доставка са повече от 2 хиляди, но за да се избегне притискането от държавата, фирмите се регистрират в чужбина. Това се отразява за плащането на данъци, които не влизат в България като приходи“, заяви още проф. д-р Симеон Ананиев.

Той уточни, че ключов момент е изграждането и поддържането на инфраструктурата и логистиката. „Логистиката е наука и опит и тя дава възможност как да се управляват всички дадености, за да има добавена стойност на продуктите“, заяви университетският преподавател.

Той каза, че основен момент при транспорта, инфраструктурата и логистиката е дигитализацията на информацията. „Докато в някои сектори сме 10-15 години назад, при дигитализацията сме поне 20 години назад. С няколко приложения може да се види къде се намира дадена сграда. Това трябва да се направи и с инфраструктурата, с товарния транспорт. Ако успеем да обединим дигитализацията с логистиката и уникалните дадености на страната ни България ще стане естествен транспортен хъб. Една голяма част от трафика Изток – Запад ще може да премине през България, а това ще създаде работни места“, заяви още проф. д-р Ананиев. Той уточни, че дигитализираната инфраструктура и логистика е от ключово значение за това и призова политиците да не използват популистки обещания в хода на предизборните си кампании, а да се съсредоточат в стратегии за дългосрочното решаване на проблемите в транспорта.

Проф. д-р Ананиев заяви, че всички проекти за модернизиране на транспорта, инфраструктурата и логистиката са разпокъсани и не са дигитализирани.

Председателят на ПП МИР призова да не се обръща внимание само на наземния транспорт, а на всички останалите видове и тяхната свързаност – речен, морски, въздушен. „Добре е да се направят и водните магистрали и ние от ПП МИР обръщаме сериозно внимание на това. България имаше уникална поливна система в областта на селското стопанство, която беше продадена за скрап. Тези, които го направиха, сега имат наглостта да ни четат морал от телевизора! ПП МИР настоява тези водни магистрали да се възстановят, за да подпомогнат селското стопанство“, заяви Симеон Славчев.

Той съобщи, че основните приоритети на партията са развитието на туризма, селското стопанство и транспорта и инфраструктурата и високите технологии и чистите и екологични производства.

Проф. д-р Ананиев заяви, че т. нар. „коридорен транспорт“ е остарял начин на мислене и призова за търсене на алтернативно решение. „Трябва да се мисли за мрежови транспорт. България е и в момента транспортен хъб, но използва 20% от капацитета си. Ние сме в конкуренция с останалите държави, които искат по пряка връзка. Затова трябва да изграждаме дигитализирана мрежова инфраструктура. Оптимист съм, че ще достигнем до по-голям капацитет“, заяви още проф. д-р Симеон Ананиев.

„България ще стане транспортен хъб на 100%, когато ПП МИР влезе в Народното събрание. Тогава ние ще отстояваме този наш основен приоритет“, заяви Симеон Славчев.

Той уточни, че политическата партия ще настоява и за мерки за пътната безопасност и напомни, че още преди време ПП МИР е предложила създаването на държавен Институт за пътна безопасност. Той каза, че партията ще настоява в парламентарната комисия по транспорт да влязат експерти, които да отстояват решаването на основните проблеми в сектора.

 

 

 

mir mir